Министерство образования Республики Беларусь
Управление по образованию, спорту и туризму Столбцовского райисполкома
Государственное учреждение образования
Старосверженская средняя школа
Склад экзаменацыйнай камісіі для прыёму выпускных экзаменаў
па завяршэнні навучання і выхавання на ІІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі ў 2023/2024 навучальным годзе
Дата |
Клас |
Вучэбны прадмет |
Склад камісіі |
Пасада |
Спецыяль-насць |
Кваліфіка-цыйная катэгорыя |
|
|
Прозвішча, імя, імя па бацьку |
||||||
27.05. 2024 |
XI |
грамада-знаўста |
старшыня |
Аляшкевіч Н.І. |
дырэктар |
хімія |
першая |
члены камісіі: |
Багданава С.Л. |
настаўнік |
біялогія, геаграфія |
вышэйшая |
|||
Марзан Т.П. |
настаўнік |
гісторыя, англійская мова |
вышэйшая |
||||
Яцэвіч Г.І. |
настаўнік |
гісторыя, грамада-знаўства |
без катэгорыі |
||||
матэматыка |
старшыня |
Аляшкевіч Н.І. |
дырэктар |
хімія |
першая |
||
члены камісіі: |
Глуховіч Л.І. |
настаўнік |
матэматыка |
першая |
|||
Рушанян В.М. |
настаўнік |
хімія, біялогія |
без катэгорыі |
||||
Цвірка В.В. |
настаўнік |
матэматыка, інфарматыка |
вышэйшая |
||||
фізіка |
старшыня |
Аляшкевіч Н.І. |
дырэктар |
хімія |
першая |
||
члены камісіі: |
Кручок А.У. |
настаўнік |
фізіка |
вышэйшая |
|||
Рушанян В.М. |
настаўнік |
хімія, біялогія |
без катэгорыі |
||||
Цвірка В.В. |
настаўнік |
матэматыка, інфарматыка |
вышэйшая |
||||
біялогія |
старшыня |
Аляшкевіч Н.І. |
дырэктар |
хімія |
першая |
||
члены камісіі: |
Багданава С.Л. |
настаўнік |
біялогія, геаграфія |
вышэйшая |
|||
Рушанян В.М. |
настаўнік |
хімія, біялогія |
без катэгорыі |
||||
Яцэвіч Г.І. |
настаўнік |
гісторыя, грамада-знаўства |
без катэгорыі |
||||
англійская мова |
старшыня |
Аляшкевіч Н.І. |
дырэктар |
хімія |
першая |
||
члены камісіі: |
Латышава Ч.К. |
настаўнік |
англійская мова |
першая |
|||
Марзан Т.П. |
настаўнік |
гісторыя, англійская мова |
вышэйшая |
||||
Мухарэўскі А.А. |
настаўнік |
англійская мова |
без катэгорыі |
||||
30.05. 2024 |
XI |
беларуская мова |
старшыня |
Аляшкевіч Н.І. |
дырэктар |
хімія |
першая |
члены камісіі: |
Вайдзілевіч Л.В. |
настаўнік |
руская мова, беларуская мова |
вышэйшая |
|||
Доўнар Д.С. |
настаўнік |
беларуская мова, англійская мова |
Другая |
||||
Неволька В.М. |
настаўнік |
беларуская мова |
першая |
||||
руская мова |
старшыня |
Аляшкевіч Н.І. |
дырэктар |
хімія |
першая |
||
члены камісіі: |
Вайдзілевіч Л.В. |
настаўнік |
руская мова, беларуская мова |
вышэйшая |
|||
Доўнар Д.С. |
настаўнік |
беларуская мова, англійская мова |
другая |
||||
Пеўнева В.П. |
настаўнік |
руская мова |
вышэйшая |
Склад экзаменацыйнай камісіі для прыёму выпускных экзаменаў
па завяршэнні навучання і выхавання на ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі ў 2023/2024 навучальным годзе
Дата |
Клас |
Вучэбны прадмет |
Склад экзаменацыйнай камісіі |
Пасада |
Спецыяль-насць |
Кваліфіка-цыйная катэгорыя |
|
|
Прозвішча, імя, імя па бацьку |
||||||
03.06.2024 |
ІX |
матэматыка |
старшыня |
Цвірка В.В. |
настаўнік |
Матэматыка, інфарматыка |
вышэйшая |
члены камісіі: |
Аляшкевіч Н.І. |
дырэктар |
хімія |
першая |
|||
Глуховіч Л.І. |
настаўнік |
матэматыка |
першая |
||||
05.06.2024 |
ІX |
руская мова |
старшыня |
Аляшкевіч Н.І. |
дырэктар |
хімія |
першая |
члены камісіі: |
Вайдзілевіч Л.В. |
настаўнік |
руская мова, беларуская мова |
вышэйшая |
|||
Пеўнева В.П. |
настаўнік |
руская мова |
вышэйшая |
||||
07.06.2024 |
ІХ |
беларуская мова |
старшыня |
Аляшкевіч Н.І. |
дырэктар |
хімія |
першая |
члены камісіі: |
Доўнар Д.С. |
настаўнік |
беларуская мова, англійская мова |
другая |
|||
Неволька В.М. |
настаўнік |
беларуская мова |
першая |
||||
10.06.2024 |
ІХ |
гісторыя Беларусі |
старшыня |
Аляшкевіч Н.І. |
дырэктар |
хімія |
першая |
члены камісіі: |
Марзан Т.П. |
настаўнік |
гісторыя, англійская мова |
вышэйшая |
|||
Яцэвіч Г.І. |
настаўнік |
гісторыя |
без катэгорыі |
Графік правядзення кансультацый
для вучняў ІХ класа
Дзень |
Час |
Прадмет |
Настаўнік |
27 мая, панядзелак |
12.35 – 14.20 |
Матэматыка |
Аляшкевіч Н.І |
14.20 – 16.20 |
руская мова |
Вайдзілевіч Л.В. |
|
28 мая, аўторак |
12.00 – 13.00 |
беларуская мова |
Неволька В.М. |
13.00 - 14.00 |
руская мова |
Вайдзілевіч Л.В. |
|
29 мая, серада |
10.30 |
беларуская мова |
Неволька В.М. |
11.30 |
Матэматыка |
Аляшкевіч Н.І. |
|
12.35 |
беларуская мова |
Неволька В.М. |
|
13.40 |
гісторыя Беларусі |
Яцэвіч Г.І. |
|
30 мая, чацвер |
10.30 |
беларуская мова |
Неволька В.М. |
11.30 |
руская мова |
Вайдзілевіч Л.В. |
|
12.35 |
Матэматыка |
Аляшкевіч Н.І. |
|
31 мая, пятніца |
10.30 |
Матэматыка |
Аляшкевіч Н.І. |
11.30 |
руская мова |
Вайдзілевіч Л.В. |
|
12.35 |
Матэматыка |
Аляшкевіч Н.І. |
|
1 чэрвеня, субота |
8.30 – 11.30 |
Матэматыка |
Аляшкевіч Н.І. |
4 чэрвеня, аўторак |
8.30 – 11.30 |
руская мова |
Вайдзілевіч Л.В. |
6 чэрвеня, чацвер |
8.30 – 11.30 |
беларуская мова |
Неволька В.М. |
8 чэрвеня, субота |
8.30 – 11.30 |
гісторыя Беларусі |
Яцэвіч Г.І. |
ПЛАН
па завяршэнні 2023/2024 навучальнага года пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі
№ |
Мерапрыемствы |
Тэрмін |
Адказныя |
І.Арганізацыйная работа |
|||
1. |
Вывучэнне і азнаямленне педагагічных работнікаў, вучняў, законных прадстаўнікоў з асноўнымі нарматыўнымі прававымі дакументамі: ü Інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Аб завяршэнні вучэбных заняткаў, заканчэнні 2023/2024 навучальнага года пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі”; ü Кодэксам Рэспублікі Беларусь; ü Палаженнем аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 11.07.2022 № 184 (са змяненнямі ад 30.12.2022 № 509, ад 15.11.2023 № 348); ü Правіламі правядзення атэстацыі вучняў пры засваенні адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі, зацверджаныя пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 11.07.2022 № 184 (са змяненнямі ад 30.12.2022 № 509, ад 15.11.2023 № 348); ü Інструкцыяй па арганізацыі і правядзенні цэнтралізаванага экзамену, зацверджанай пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 11.07.2022 № 184 (са змяненнямі ад 30.12.2022 № 509, ад 15.11.2023 № 348); ü Пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 14.08.2023 “ 263 “Аб пераліку вучэбных прадметаў, па якіх праводзяцца выпускныя іспыты, відах, формах і тэрмінах правядзення выніковых іспытаў у 2023/2024 авучальным годзе” ü Пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 19.08.2022 № 274 “Аб дакументах аб адукацыі, дадатках да іх, залатым, срэбраным медаляхі дакументах аб навучанні” (са змяненнямі ад 31.07.2023 № 215); ü Метадычнымі рэкамендацыямі па арганізацыі і правядзенні кваліфікацыйнага экзамену па выніках засваення вучнямі Х-ХІ(ХІІ) класаў устаноў агульнай сярэдняй і спецыяльнай адукацыі адукацыйнай праграмы падрыхтоўкі прафесіянальнай падрыхтоўкі рабочых (служачых) у рамках вучэбнага прадмета “Працоўнае навучанне”; ü і іншых, згодна пераліку нарматыўных прававых дакументаў, рэкамендаваных для выкарыстання па завяршэнні 2023/2024 навучальнага года |
Па меры афіцыйнага выдання |
Дырэктар, намеснікі |
2. |
Падрыхтоўка загадаў, лакальных дакументаў для правядзення выпускных экзаменаў па завяршэнні навучання і выхавання на ІІ і ІІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі ў 2023/2024 навучальным годзе згодна метадычных рэкамендацый па афармленні лакальных прававых актаў, якія рэгулююць арганізацыю і правядзенне выпускных экзаменаў па завяршэнні навучання і выхавання на ІІ і ІІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі, іншых дакументаў. |
Да 30.04.2024 |
Дырэктар |
3. |
Афармленне пастаянна дзеючага інфармацыйнага стэнда для азнаямлення вучняў, законных прадстаўнікоў і педагогаў з нарматыўнымі прававымі дакументамі па правядзенні выніковых іспытаў у 2023/2024 навучальным годзе. |
Верасень |
намеснікі |
4. |
Арганізацыя занятасці і аздараўлення навучэнцаў у летні перыяд |
Да 01.05.2024 |
Намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце |
5. |
Правядзенне свята “Апошні званок” ІХ, ХІ класаў |
25.05.2024 |
Намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце |
6. |
Правядзенне выніковых іспытаў і выдача дакументаў па завяршэнні навучання і выхавання на ІІ і ІІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі |
Да 10.06.2024 |
Кіраўніцтва |
7. |
Афармленне ў вучэбных кабінетах вугалкоў “Рыхтуемся да выніковых іспытаў” |
Да 01.04.2024 |
Загадчыкі кабінетаў |
8. |
Распрацоўка плана мерапрыемстваў па падрыхтоўцы вучняў да ЦЭ |
Да 15.01.2024 |
Кіраўніцтва |
9. |
Састаўленне графіка кансультацый па падрыхтоўцы да выніковых іспытаў і ЦТ |
Да 10.05.2024 |
Намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце |
10. |
Стварэнне кансультацыйнага пункта па пытаннях ЦЭ, ЦТ і выпускных экзаменаў. |
Да 01.02.2024 |
Намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце |
11. |
Складанне і зацвярджэнне складу экзаменацыйных камісій, раскладу выпускных экзаменаў па завяршэнні навучання і выхавання на II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі. |
Да 01.05.2024 |
Намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце |
12. |
Забеспячэнне настаўнікаў і вучняў білетамі, зборнікамі экзаменацыйных матэрыялаў, штампаванай паперай, сродкамі масавай інфармацыі |
Да 30.04.2024 |
Бібліятэкар, намеснік |
13. |
Праверка класных журналаў, аналіз выканання практычнай часткі праграм. |
Да 10.05.2024 |
Намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце |
14. |
Аналіз выніковых іспытаў па завяршэнні навучання і выхавання на ІІ і ІІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі |
Да 11.06.2024 |
Намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце |
15. |
Стварэнне камісіі па правядзенні выпускнога вечара |
Да 30.05.2024 |
Намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце |
16. |
Афармленне дакументацыі па арганізацыі і правядзенні кваліфікацыйнага экзамену і па выніках засваення вучнямі ХІ класаў адукацыйнай праграмы прафесійнай падрыхтоўкі рабочых у рамках вучэбнага прадмета “Працоўнае навучанне” |
Да 10.05.2024 |
Пятроўскі П.А. Доўнар Д.С. |
17. |
Складанне графіка праходжання практыкі вучнямі школы |
Да 11.04.2024 |
Багданава С.Л. |
ІІ.Работа з педагагічнымі кадрамі |
|||
18. |
Удзел вучняў у рэпетыцыйным тэсціраванні |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі Х і ХІ кл., намеснік |
19. |
Аналіз гатоўнасці кабінетаў да выніковых іспытаў. Справаздачы загадчыкаў. |
Да 01.04.2024 |
Загадчыкі кабінетаў |
20. |
Аналіз выканання вучэбных праграм і іх практычнай часткі, выкарыстанне стымулюючых і падтрымліваючых заняткаў для падрыхтоўкі да выпускных іспытаў, аналіз паўтарэння пройдзенага матэрыялу ў выпускных класах |
Да 10.05.2024 |
Намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце |
21. |
Знаёмства настаўнікаў, вучняў і законных прадстаўнікоў вучняў з тэрмінамі правядзення РТ, ЦЭ |
На працягу года |
Кіраўніцтва |
22. |
Аналіз вядзення класных журналаў ІХ, ХІ класаў |
На працягу года |
Кіраўніцтва |
23. |
Стварэнне ў кабінетах выпускных класаў вугалка “Сто дарог – адна твая” |
Да 01.09.2023 |
Загадчыкі кабінетаў |
24. |
Зверка дакументаў аб нараджэнні і афармленне ведамасці паспяховасці. Зверка інфармацыі аб атрыманні пашпартоў выпускнікамі |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі, намеснік |
25. |
Нарада з членамі камісій выніковых іспытаў |
Да 10.05.2024 |
Кіраўніцтва |
26. |
Педагагічныя саветы “Аб допуску вучняў да выніковай атэстацыі па завяршэнні навучання і выхавання на ІІ і ІІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі” |
|
|
27. |
Педагагічны савет “Аб атэстацыі і пераводзе навучэнцаў у наступны клас” |
|
|
28. |
Педагагічны савет “Аб допуску вучняў да здачы кваліфікацыйнага экзамену па выніках засваення вучнямі ХІ класаў адукацыйнай праграмы прафесійнай падрыхтоўкі рабочых у рамках вучэбнага прадмета “Працоўнае навучанне” |
22.05.2024 |
Дырэктар |
29. |
Нарада з педагогамі, адказнымі за афармленне дакументаў выпускнікоў па завяршэнні навучання і выхавання на ІІ і ІІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі. |
Да 01.06.2024 |
Кіраўніцтва |
30. |
Забяспечанасць педагогаў экзаменацыйнымі зборнікамі і білетамі, неабходнымі дапаможнікамі і літаратурай. |
Да 01.04.2024 |
Бібліятэкар |
ІІІ. Работа з навучэнцамі і законнымі прадстаўнікамі |
|||
31. |
Правядзенне работы з законнымі прадстаўнікамі па забеспячэнні ў 2024/2025 навучальным годзе адзінага стылю адзення дзелавога стылю |
На працягу года |
Кіраўніцтва, класныя кіраўнікі |
32. |
Правядзенне тлумачальнай работы з вучнямі і законнымі прадстаўнікамі ü па арганізацыі і ўдзелу ў ЦЭ; ü па Пастанове Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад.17.08.2022 №269 “Аб прыёме асоб для атрымання агульнай сярэдняй адукацыі ў гімназіях, сярэдніх школах” |
На працягу года |
Кіраўніцтва, класныя кіраўнікі |
33. |
Азнаямленне з нарматыўнымі прававымі дакументамі па завяршэнні навучальнага года і правядзенні выніковых іспытаў |
На працягу года |
Кіраўніцтва, класныя кіраўнікі |
34. |
Забеспячэнне выканання рэжыму дня выпускнікамі ў час падрыхтоўкі і правядзенні выніковых іспытаў |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
35 |
Распрацоўка памятак для выпускнікоў па выкананні рэжыму дня і зняцця эмацыянальнай напружанасці |
На працягу года |
Псіхолаг |
36. |
Пасяджэнне бацькоўскіх камітэтаў выпускных класаў па правядзенні ўрачыстасцей “Выпускны вечер” і “Апошні званок” |
11.05.2024 |
Класныя кіраўнікі |
37. |
Урачыстае ўручэнне дакументаў выпускнікам |
14.06.2024 |
Кіраўніцтва |
38. |
Арганізацыя дзяжурства законных прадстаўнікоў на ўрачыстасцях |
Да 14.06.2024 |
Класныя кіраўнікі |
свернуть
Возьми на урок пару ручек или карандашей и сосредоточься. Это предостережёт тебя от возможных фейлов: отвлёкся и прослушал кусок текста, не успел сделать пометки из-за закончившегося стержня в ручке или поломанного карандаша.
Изложения бывают контрольными и обучающими, подробными и краткими. Это может быть текст-повествование, описание или рассуждение. Поэтому обрати внимание на условия написания изложения. Если учитель просит написать подробное изложение, постарайся запомнить или записать мелкие подробности, сохранить авторские конструкции и прямую речь. Когда нужно написать краткое изложение, не зацикливайся на деталях, старайся передавать только самое основное, раскрыв тему и идею текста.
Не игнорируй установки учителя, если хочешь получить высокий результат. Слушая текст, представляй его в голове в виде образов, вместе со всеми участвуй в составлении плана текста, не пиши во время первого прочтения, не торопись переносить текст в чистовик, пока такой команды не было.
Так как весь текст во время второго прочтения ты сразу записать не сможешь, оставляй на черновике побольше пустого места — туда ты позже впишешь недостающую информацию.
Делая пометки, не записывай длинные слова полностью, сокращай их. Но не переусердствуй, чтобы ты сам смог понять, что же ты записал.
Не отвлекайся на посторонние дела, а эффективно расходуй предоставленное тебе время: допиши в черновике сокращённые слова, вникни в содержание. Запомни: тема текста раскрывается в микротемах — абзацах. Поэтому старайся записывать первое предложение каждого абзаца, являющееся тезисом, который раскрывается в следующих предложениях.
Подчеркни слова, написание которых вызывает у тебя сомнение. Отметь предложения, где ты расставил знаки препинания, но всё равно не уверен. Помни, что изложение даёт тебе право выбора. Не знаешь, как правильно писать слово? Замени его синонимом или опусти (если смысл не изменится). Не знаешь, какие знаки препинания ставить? Перефразируй предложение.
Текст — это единое смысловое целое. А значит, все его части должны быть связаны между собой. Перечитай черновик не менее двух раз. Мысль не прыгает, всё легко воспринимается? Тема и основная мысль раскрыты? Следовательно, ты хорошо записал текст.
Наличие абзацев — неотъемлемая часть текста изложения. Обязательно проверь, везде ли ты сохранил их границы. Количество абзацев должно быть не меньше, чем пунктов плана.
Желаем тебе высоких отметок за изложение!
свернутьОкончание 9 класса — своего рода репетиция перед началом взрослой жизни. Можно пробовать поступить в колледж или лицей, а если не получится, вернуться в школу. Правда, стоит серьёзно взвесить все «за» и «против» решения уходить из школы после 9 класса. И, конечно, хорошенько подготовиться к выпускным экзаменам, ведь они влияют на итоговую отметку в свидетельстве о базовом образовании.
Министерство образование планирует ввести обязательное среднее образование. Но это не значит, что ты не сможешь поступить после 9 класса в ссуз или птуз. Ведь в этих учебных заведениях также проходят программу за 10−11 классы. Просто у выпускника базовой школы два пути получить общее среднее образование: в школе или в колледже (лицее). Вариант не учиться после 9 класса и устроиться на работу в будущем не сработает. Поэтому удели особое внимание подготовке к экзаменам, если планируешь поступить.
После 9 класса выпускники пишут диктант по белорусскому и русскому языкам. В этом году экзамены проходят с 1 по 9 июня (в частности 2, 4 и 8 числа). Тексты диктантов берут из специальных сборников издательства «Национальный институт образования». Думаем, необязательно писать все диктанты. А вот просмотреть их, записать несколько будет полезно. Так ты увидишь свои ошибки и сможешь устранить пробелы в знаниях.
Экзамен длится один час. По сути, он не отличается от обычного контрольного диктанта. Внимательно слушай учителя и не повторяй вслух предложение, когда будешь его записывать: можешь исказить некоторые слова, проговаривая их, и оттого допустить ошибку.
Задания для экзамена по математике также берутся из специального сборника материалов издательства «Национальный институт образования». Логику решений можно отследить по специальным сборникам с экзаменационными задачами, но не стоит бездумно заучивать написанное. Ты рискуешь потратить силы на запоминание громоздкого алгоритма решения, которым вряд ли воспользуешься. Лучше тренируйся решать задачи в паре, сравнивая свои рассуждения с работой товарища.
Экзаменационная работа представлена в двух вариантах по десять заданий (базового и продвинутого уровня). На выполнение экзамена отводится четыре астрономических часа. Решать задания можно в любом порядке, главное, чтобы решение было правильным и обоснованным. Важно подробно и разборчиво показать ход решения. Старайся писать грамотно и аккуратно, не сокращай слова в рассуждении.
Школьные экзамены — большая контрольная и только. Учись не волноваться перед такими испытаниями уже сейчас, ведь тебе предстоит (возможно) сдать выпускные экзамены за 11 класс, а когда поступишь в колледж или вуз, сессию будешь сдавать дважды в год. Если хорошо знаешь материал, бояться нечего. Удачи!
свернутьЗа одну ночь к контрольной подготовиться сложно. Поэтому работай на каждом уроке и делай домашку. Наверняка твой учитель иногда говорит: «Задание будет на контрольной». Воспользуйся этим знанием и помечай такие задачи и примеры. Так ты будешь знать, на каких заданиях сосредоточиться при подготовке. Учителя заранее сообщают, когда планируется контрольная.
Отдельно выпиши все темы, которым будет посвящена контрольная. К каждому пункту теории подбери типичные задания из учебника и рабочей тетради. Со списком тебе будет легче рассчитать время подготовки и распределить нагрузку.
Понять математику без теоретической базы непросто. Своевременно учи теоремы и формулы. Используй разные способы запоминания информации: таблицы, схемы, карточки или стикеры.
Проще разобраться с задачами, когда перед глазами есть пример решения. Внимательно следи за выполнением заданий в классе и детально записывай ход решения. Чем больше типичных номеров ты выполнишь, тем лучше отработаешь алгоритм решения. Перед контрольной пересмотри свои заготовки.
Если самостоятельно не разобрался с заданием, подойди к учителю математики. Заинтересованному ученику преподаватель с радостью поможет. В пару к учебнику есть решебники, которые можно найти в книжном магазине. Подсматривай в них только для самопроверки. Списывание ничему не научит.
Сложности на контрольной могут возникнуть и из-за неумения сосредоточиться, справиться с волнением. Ночью перед письменной работой отложи учебники и хорошо выспись. Лёгкий перекус перед уроком успокоит урчащий желудок, который может сбивать с мысли. Во время контрольной не отвлекайся на одноклассников.
Прочитай все задания и сделай на черновик сначала простые. Затем приступай к номерам с повышенной сложностью. Советуем расписывать решение подробно. Перепроверь и аккуратно перенеси всё в контрольную тетрадь. Накручивать себя не стоит, если не получилось решить какое-то задание. В любом случае контрольная по математике не решает твою судьбу.
«Есть специальные сборники экзаменационных задач. Для школьников, которые хотят хорошо подготовиться к экзамену, — это настольные книги. Из них выбираются задания непосредственно для экзамена. По ним можно тренироваться самостоятельно. Но тут встаёт вопрос самодисциплины. Порой ученики решат три задания и бросят. Для тех, кому не хватает выдержки, есть курсы и репетиторы. Также в школе проводятся факультативы. Если нет возможности ходить к преподавателю, можно работать в парах. Сначала прорешивать задания самому, а потом сравнивать с решением друга, с ответом в решебнике. Возникают сложности — обращаться к учителю математики».
свернуть